Mormor och morfar på besök

I dag fick vår älskling besök av mina föräldrar. Mamma som är lite hundrädd var lite nervös innan, men Doris såg till att det inte fanns någon anledning till oro. Det var nästan som att hon kände på sig att mamma behövde övertygas, för hon uppförde sig helt exemplariskt. Jag var så stolt över henne! Hon välkomnade dem så fint med försiktiga slickar, sedan satt hon och såg bedårande ut och lekte duktigt (utan att hetsa som hon brukar, hehe).

När jag ställer ner matskålen passar jag på att säga "sitt", vilket hon lärt sig direkt. Nu kan jag stå rakt upp och ner och säga "sitt" så sätter hon sig bums! Hon är så duktig! Blir helt rörd varje gång hon gör det och lite chockad över hur lättlärd hon är. Även denna lilla konst visades upp för de stolta morföräldrarna. "TITTA JANNE HON SATTE SIG!" kvittrade mamma förtjust. Doris vet precis hur hon ska göra för att få folk att tycka om henne.

Ni ska se henne när hon kör kvällsbuset vid 22-tiden innan läggdags. Då är Doris-Dåren framme och röjer runt lägenheten. Hon leker med allting en sista gång, ligger på mattan en sista gång, sitter på soffan en sista gång, kollar in i badrummet en sista gång. Och så vidare. Sen kastar hon sig på sin säng och däckar med huvudet utanför dynan. Så sjukt söt. Ska försöka fånga detta på bild.


Så här trött blev hon av besöket...


...Sen bytte hon ställning i sömnen och lade sig såhär. Då måste jag behärska mig för att inte gulla med henne och väcka upp henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0